




Contemporary Floorwork. Dynamic State.
Warsztat Dynamic State to przestrzeń do eksploracji ciała i ruchu w zakresie floorworku.
„Dynamic state” (stan dynamiczny) to stan ciała i umysłu gotowego do działania – elastycznego, reagującego na bodźce i pozostającego w ciągłej uważności. Nie jest to ciało sztywne ani pasywne, lecz takie, które potrafi natychmiast dostosować się do sytuacji. Stan dynamiczny opisuje więc nie tylko ruch fizyczny, ale także wewnętrzną gotowość do zmiany – zdolność reagowania, adaptacji i działania w odpowiedzi na to, co dzieje się wokół.
Za pomocą tej koncepcji popracujemy nad siłą, elastycznością, mobilnością, koordynacją i kreatywnością (tzw. crosscultural training), tak aby każdy roll, fall, slide i jump stał się narzędziem odkrywania nowych rozwiązań ruchowych, a nie jedynie technicznym zadaniem.
Podczas warsztatu skupimy się na zarządzaniu energią w ruchu – rozumianą jako nieprzerwany przepływ, w którym gromadzenie i uwalnianie energii naturalnie się uzupełnia. Dzięki temu ruch staje się płynniejszy, bardziej świadomy i swobodny, nawet w dynamicznych sekwencjach.
Warsztat daje możliwość eksplorowania własnego ruchu, pracy z choreografią, a także oferuje praktyczne wskazówki dotyczące elementów miękkiej akrobatyki, wspierając rozwój świadomego, reagującego i kreatywnego ciała.
🗓 Harmonogram:
Młodzież (10–14 lat) - 11:30 - 13:30
Dorośli – 14:30 - 17:30
🎟 Cennik:
Early bird: 150 zł (do 10 listopada)
Regular ticket: 220 zł
Zapisy bezpośrednio - w wiadomości prywatnej i telefonicznie lub tu: Zapisy.
_________________
BIO Lizy:
Yelyzaveta Tereshonok – tancerka, performerka i pedagożka, aktywna na międzynarodowych scenach od 2014 roku. Jej artystyczna droga obejmuje współpracę z zespołami z całego świata, w tym z cyrkami w Peru, Chile i Francji. Brała udział w produkcjach filmowych w Indiach i Malezji, a swoje umiejętności prezentowała na scenach w Ukrainie, Polsce, Szwecji, Turcji, Chorwacji, Słowacji, Rumunii, Kanadzie, Włoszech i na Węgrzech.
W Polsce jej działalność artystyczna związana jest z Krakowskim Teatrem Tańca. W 2021 roku uczestniczyła w projektach w choreografii Agaty Jędrzejczak i Pawła Łyskawy, realizowanych w ramach programu „Rollercoaster. Młodzi kreatorzy wrażeń”. W 2022 roku współtworzyła instalację performatywną „Okno holenderskie” oraz spektakl „Translacje” (chor. Eryk Makohon). Wystąpiła również w spektaklach: „Szekspirie” (2023, chor. Eryk Makohon, laureat Nagrody Teatralnej im. Stanisława Wyspiańskiego), „Treatise” (2024, chor. Milan Tomášik) oraz „Checkmate” (2024, chor. Eryk Makohon).
W 2025 roku wystąpiła w spektaklu „Salon Bizarre” (chor. Jakub Mędrzycki, Ilona Gumowska), produkcji Teatru KTO w Krakowie.
W 2025 roku współtworzyła choreografię dla młodzieżowego zespołu Krakowskiego Teatru Tańca, która otrzymała wyróżnienie podczas festiwali „InoDance” w Teatrze Rozbark oraz „Przenikania” w Gliwickiej Pracowni Tańca.
Jest absolwentką studiów magisterskich Uniwersytetu Jagiellońskiego na kierunku Laboratorium Kultury Współczesnej. W 2023 roku ukończyła Summer Dance Intensive CEDT w Budapeszcie. Nieustannie rozwija swoje umiejętności pod okiem uznanych artystów i choreografów, takich jak: Laja Field, Helder Seabra (Ultima Vez), Joao Cardoso, Evelien Jansen, Guy Nader (GN/MC), Vasko Nasonov, Lewis Cooke, Sabrina Gargano (Elelei Dance Company), Kenan Dinkelmann, Kiley Dolaway, Emma Porter, Bettina Rose Jurak, Giorgia Pirozzi (Counter Technique), Jos Baker, Yoann Bourgeois (Orsolina28), Winston Reynolds, a także w ramach praktyk Fighting Monkeys (Linda Kapetanea/Jozef Frucek), warsztatów Tanztheater Wuppertal Pina Bausch, Gaga Dancers i wielu innych.

Contemporary Floorwork. Dynamic State.
Warsztat Dynamic State to przestrzeń do eksploracji ciała i ruchu w zakresie floorworku.
„Dynamic state” (stan dynamiczny) to stan ciała i umysłu gotowego do działania – elastycznego, reagującego na bodźce i pozostającego w ciągłej uważności. Nie jest to ciało sztywne ani pasywne, lecz takie, które potrafi natychmiast dostosować się do sytuacji. Stan dynamiczny opisuje więc nie tylko ruch fizyczny, ale także wewnętrzną gotowość do zmiany – zdolność reagowania, adaptacji i działania w odpowiedzi na to, co dzieje się wokół.
Za pomocą tej koncepcji popracujemy nad siłą, elastycznością, mobilnością, koordynacją i kreatywnością (tzw. crosscultural training), tak aby każdy roll, fall, slide i jump stał się narzędziem odkrywania nowych rozwiązań ruchowych, a nie jedynie technicznym zadaniem.
Podczas warsztatu skupimy się na zarządzaniu energią w ruchu – rozumianą jako nieprzerwany przepływ, w którym gromadzenie i uwalnianie energii naturalnie się uzupełnia. Dzięki temu ruch staje się płynniejszy, bardziej świadomy i swobodny, nawet w dynamicznych sekwencjach.
Warsztat daje możliwość eksplorowania własnego ruchu, pracy z choreografią, a także oferuje praktyczne wskazówki dotyczące elementów miękkiej akrobatyki, wspierając rozwój świadomego, reagującego i kreatywnego ciała.
🗓 Harmonogram:
Młodzież (10–14 lat) - 11:30 - 13:30
Dorośli – 14:30 - 17:30
🎟 Cennik:
Early bird: 150 zł (do 10 listopada)
Regular ticket: 220 zł
Zapisy bezpośrednio - w wiadomości prywatnej i telefonicznie lub tu: Zapisy.
_________________
BIO Lizy:
Yelyzaveta Tereshonok – tancerka, performerka i pedagożka, aktywna na międzynarodowych scenach od 2014 roku. Jej artystyczna droga obejmuje współpracę z zespołami z całego świata, w tym z cyrkami w Peru, Chile i Francji. Brała udział w produkcjach filmowych w Indiach i Malezji, a swoje umiejętności prezentowała na scenach w Ukrainie, Polsce, Szwecji, Turcji, Chorwacji, Słowacji, Rumunii, Kanadzie, Włoszech i na Węgrzech.
W Polsce jej działalność artystyczna związana jest z Krakowskim Teatrem Tańca. W 2021 roku uczestniczyła w projektach w choreografii Agaty Jędrzejczak i Pawła Łyskawy, realizowanych w ramach programu „Rollercoaster. Młodzi kreatorzy wrażeń”. W 2022 roku współtworzyła instalację performatywną „Okno holenderskie” oraz spektakl „Translacje” (chor. Eryk Makohon). Wystąpiła również w spektaklach: „Szekspirie” (2023, chor. Eryk Makohon, laureat Nagrody Teatralnej im. Stanisława Wyspiańskiego), „Treatise” (2024, chor. Milan Tomášik) oraz „Checkmate” (2024, chor. Eryk Makohon).
W 2025 roku wystąpiła w spektaklu „Salon Bizarre” (chor. Jakub Mędrzycki, Ilona Gumowska), produkcji Teatru KTO w Krakowie.
W 2025 roku współtworzyła choreografię dla młodzieżowego zespołu Krakowskiego Teatru Tańca, która otrzymała wyróżnienie podczas festiwali „InoDance” w Teatrze Rozbark oraz „Przenikania” w Gliwickiej Pracowni Tańca.
Jest absolwentką studiów magisterskich Uniwersytetu Jagiellońskiego na kierunku Laboratorium Kultury Współczesnej. W 2023 roku ukończyła Summer Dance Intensive CEDT w Budapeszcie. Nieustannie rozwija swoje umiejętności pod okiem uznanych artystów i choreografów, takich jak: Laja Field, Helder Seabra (Ultima Vez), Joao Cardoso, Evelien Jansen, Guy Nader (GN/MC), Vasko Nasonov, Lewis Cooke, Sabrina Gargano (Elelei Dance Company), Kenan Dinkelmann, Kiley Dolaway, Emma Porter, Bettina Rose Jurak, Giorgia Pirozzi (Counter Technique), Jos Baker, Yoann Bourgeois (Orsolina28), Winston Reynolds, a także w ramach praktyk Fighting Monkeys (Linda Kapetanea/Jozef Frucek), warsztatów Tanztheater Wuppertal Pina Bausch, Gaga Dancers i wielu innych.